V současnosti je vysoce hodnocena možnost nástupu pětiletých dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do přípravného stupně ZŠ speciální. Jde o formu vzdělávaní dětí se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami nebo autismem. Příprava na vzdělávání v přípravném stupni respektuje vývojové zvláštnosti těchto dětí.

Podmínky pro přijetí

  • do přípravného stupně lze zařadit dítě od školního roku, v němž dosáhne 5 let věku, do zahájení povinné školní docházky
  • žádost zákonných zástupců
  • doporučení školského poradenského zařízení (SPC, PPP…)
  • splnění kritérií pro zařazení do přípravného stupně ZŠS stanovených pro zápis na daný školní rok (termín bude vypsán v období mezi 25. dubnem a 7. květnem)

Vzdělávání ve třídě přípravného stupně

  • zprostředkovává učitelka (speciální pedagog) a dvě asistentky pedagoga
  • možné započít docházku i v průběhu školního roku
  • odpovídá trendu včasné odborné speciálně-pedagogické péči o děti se zdravotním postižením
  • je poskytováno bezplatně
  • maximálně 6 žáků ve třídě

Školní vzdělávací program třídy přípravného stupně vychází z RVP pro předškolní vzdělávání.

Po ukončení docházky může dítě, v případě volné kapacity, plynule pokračovat ve vzdělávání v ZŠ speciální. Třídy přípravného stupně umožňují pedagogům pracovat s každým dítětem podle jeho možností a schopností.

Zaměřujeme se na rozvíjení základních schopností a dovedností dítěte:

  • rozvoj komunikačních a interaktivních dovedností
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky a grafomotorických schopností
  • rozvoj učebních a pracovních schopností a dovedností (rozvoj pozornosti a soustředění, zručnosti a praktických dovedností)
  • rozvoj smyslového vnímání a intelektových schopností
  • hygienické návyky
  • sociální návyky
  • adaptační schopnosti

Provoz přípravného stupně

  • 7:45-12:00

Možnost docházky do školní družiny (v případě volné kapacity)

  • 7:00-7:45
  • 12:00-15:30
  • docházka do družiny je zpoplatněna