V současnosti je vysoce hodnocena možnost nástupu pětiletých dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do přípravného stupně ZŠ speciální. Jde o formu vzdělávaní dětí se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami nebo autismem. Příprava na vzdělávání v přípravném stupni respektuje vývojové zvláštnosti těchto dětí.
Podmínky pro přijetí
- do přípravného stupně lze zařadit dítě od školního roku, v němž dosáhne 5 let věku, do zahájení povinné školní docházky
- žádost zákonných zástupců
- doporučení školského poradenského zařízení (SPC, PPP…)
- splnění kritérií pro zařazení do přípravného stupně ZŠS stanovených pro zápis na daný školní rok (termín bude vypsán v období mezi 25. dubnem a 7. květnem)
Vzdělávání ve třídě přípravného stupně
- zprostředkovává učitelka (speciální pedagog) a dvě asistentky pedagoga
- možné započít docházku i v průběhu školního roku
- odpovídá trendu včasné odborné speciálně-pedagogické péči o děti se zdravotním postižením
- je poskytováno bezplatně
- maximálně 6 žáků ve třídě
Školní vzdělávací program třídy přípravného stupně vychází z RVP pro předškolní vzdělávání.
Po ukončení docházky může dítě, v případě volné kapacity, plynule pokračovat ve vzdělávání v ZŠ speciální. Třídy přípravného stupně umožňují pedagogům pracovat s každým dítětem podle jeho možností a schopností.
Zaměřujeme se na rozvíjení základních schopností a dovedností dítěte:
- rozvoj komunikačních a interaktivních dovedností
- rozvoj jemné a hrubé motoriky a grafomotorických schopností
- rozvoj učebních a pracovních schopností a dovedností (rozvoj pozornosti a soustředění, zručnosti a praktických dovedností)
- rozvoj smyslového vnímání a intelektových schopností
- hygienické návyky
- sociální návyky
- adaptační schopnosti
Provoz přípravného stupně
- 7:45-12:00
Možnost docházky do školní družiny (v případě volné kapacity)
- 7:00-7:45
- 12:00-15:30
- docházka do družiny je zpoplatněna